בין לקוחותינו | לקוחות מגיבים | אודותינו | תקנון | צור קשר | שאלות נפוצות | כתבות ומאמרים | אתרים מומלצים






USeport Logo
| | | |
    
טיפים לישיבה נכונה ובריאה מול שולחן מחשב



גורמי הסיכון ליושבים שעות מול מחשב  הינם עומסים קבועים בעיקר באזור הצוואר, חגורת הכתפיים, שכמות וזרועות, הנובעים מעבודה המבוססת על יציבה אחת ממושכת לאורך זמן, בתנוחה לקויה, תוך הפעלת כוח ולחץ על מבנה הגוף.


תגובת הגוף לגורמי הסיכון ביציבה הלקויה - אם בישיבה או עמידה, הינן פגיעות קטנות בשלד, בשרירים, ברצועות ובגידים, המצטברות עם הזמן לכדי כאבי מפרקים, כתפיים, כפות ידיים, גב תחתון וברכיים כרוניים המשתקים מפעילות. להלן מספר המלצות למניעת נזקים ופגיעה פיזית, לאורך זמן.


מומלץ למקם את שולחן המחשב  לכיוון הכניסה, לתחושת ”שליטה" ומניעת תנועתיות יתר, חדה, של הצוואר.


בתחילה, יש להתאים כסא מחשב ארגונומי - אורטופדי בעל יכולת כיוון והתאמה למבנה גופך.


את התאמת הכיסא למבנה גופך וגובהך, תעשה על ידי כיוון מדויק של גובה וזווית המושב וגובה וזווית גב הכיסא.


מקובל להתנסות במספר גבהים עד להתאמה הנכונה והמדויקת ביותר לך.


את גובה מושב הכיסא יש לכוון כך שהרגליים תהינה יציבות על הקרקע.


על הברכיים להיות בזוית שבין 90 מעלות ל-110 מעלות ביחס לגוף, כך שהמושב לא יפעיל לחץ על האזור שמאחורי הברכיים.


על הישבן להגיע עד עומק הכסא, במקום בו הגב נתמך במשענת וכפות מונחות על הרצפה או על שרפרף.


על עומק המושב להיות כאורך הירכיים ומומלץ מושב המרופד בחומר המונע החלקה וזיעה.


על גובה משענות הידיים לאפשר את הנחת אמות הידיים בנוחות, כך שהתמיכה תקטין את הלחץ על עמוד השדרה בחירת כיסא ישיבה ארגונומי איכותי, המאפשר כיוון עומק המושב וגובה המשענת בהתאם למבנה האדם.


העדפת משענת גב גמישה המאפשרת נדנוד והישענות בזוית לאחור, תכונה זו תורמת לזרימת הדם בגפיים ובשאר חלקי הגוף ומסייעת בהתמודדות עם העיפות הכרונית, בקרב היושבים לאורך שעות. בחירת כיסא בריפוד אוורירי ו"נושם" - כגב רשת ומושב בד, למניעת הזעת יתר והפחתת תחושת ההזעה. מומלץ לבחור כיסא בעל מושב ספוג איכותי, המהווה תמיכה למשקל הגוף.


כיסא  מחשב רחב מהמקובל - מהווה יתרון בתנועתיות נוחה במושב וחלוקת משקל גוף ולחץ נכונה. משענות הידיים – במקרים רבים של עודף משקל מרכז הכובד של הגוף רחוק מהשולחן, הידיים רוב הזמן באוויר דבר הגורם לעומס רב בכתפיים ובצוואר.


על כן חשוב שנבחר כיסא מחשב בעל משענות רחבות ושמתכווננות למעלה ולמטה. כיסא משולב גלגלים, יאפשר תנועתיות קלה לספריה או ארונית קרובה ולבעלי משקל עודף מומלצים גלגלים רחבים מהמקובל.


בחרנו את הכיסא האופטימלי, הנדסנו את סביבת העבודה, חשוב ולא לשכוח הדום לרגלים כך שנוכל לרווח את הרגלים בישיבה ממושכת במשרד.


מאת: טלי בר - און, יועצת ארגונומית לכיסאות וישיבה נכונה מול שולחנות מחשב  

 
חזרה לכל הכתבות 
Copyright © יו אס אקספורט | ריהוט משרדי מעוצב | ריהוט למשרד. מפת האתר