בין לקוחותינו | לקוחות מגיבים | אודותינו | תקנון | צור קשר | שאלות נפוצות | כתבות ומאמרים | אתרים מומלצים






USeport Logo
| | | |
    
מידע מקצועי לרכישת ריהוט משרדי ארגונומי

רכישת ריהוט ארגונומי למשרד -

האם צריך להוציא הרבה כסף? קנייה כרוכה תמיד בהוצאת כספים, ואנשים רבים מאמינים שצריך להוציא סכומי כסף גדולים כשרוכשים ריהוט ארגונומי למשרד. דעה זו אינה בהכרח נכונה. עם קצת מאמץ עבודה והכנה, תוכלו לבצע השקעה נבונה בריהוט שתשתלם מבחינה בריאותית. אולם, אי אפשר לגשת לפרויקט הזה סתם כך. מה הסיבה? ארגונומיה אינה מוצר אלא תהליך: תהליך של התאמת ריהוט (כולל כלים,עיצוב פנים, עמדות עבודה, ציוד לזהב וסביבה) לעובדים (ולמטלות העבודה שלהם) על מנת לצמצם את סיכוני הפגיעה ואי-הנוחות מבלי לפגוע בתפוקה.

מה עליכם לדעת על העובדים שישתמשו בריהוט?

הכרת המשתמשים המיועדים היא חיונית. מאפיינים פרטניים יכולים להוות גורם משמעותי. קחו תמיד בחשבון את הנקודות הבאות: * ממדי הגוף * גובה * מין * אם האדם ימני או שמאלי מה עליכם לדעת אודות העבודה במקום בו יוצב הריהוט? מטלות משרד שונות דורשות ציוד שונה, אביזרים שונים וסידור שונה. הבנת המאפיינים הבסיסיים של העבודה המתבצעת תסייע לכם להבין באופן ברור יותר מה נחוץ לעובדים כדי לעשות את עבודתם טובה יותר מבחינה ארגונומית.

קחו בחשבון את אופיין של המשימות האמורות להתבצע:

* הרבה או מעט הקלדה * הקלדה משולבת עם עבודה משרדית אחרת (לדוגמה, כתיבת הערות במחשב נייד, שימוש בטלפון, תיוק, וכד') * שימוש בעכבר או בהתקנים אחרים של המחשבים ניידים(כמו לדוגמה, טבלאות גרפיות, חרט, עיצוב גרפי, מיקרופון). אילו גורמים בסביבת העבודה חשובים? יש לשקול הבטים רבים של סביבת העבודה.

עליכם לקחת בחשבון:

* ממדי המרחב הפנוי והמשרד * מערך או סידור הריהוט הקיים * מקורות אור, ובמיוחד מנורות עבודה * סוג וגודל המחשבים ניידים בהם משתמשים * מעבד שולחני או רצפתי * עזרים כמו כוננים קשיחים נפרדים, כונני תקליטורים, יחידות אחסון, מחזיק מסמכים, עכבר, טבלאות עיצוב גרפיות,לאנשי הנהלת חשבונות התקני CAD/CAM, וכד'. * אינטראקציה עם עובדים אחרים. על מה עליכם להתמקד בבחירת ריהוט משרדי? לאחר ביצוע הערכה ראשונית, עליכם להתחיל לחפש הצעת-רכש מתאימה.

אנו מציעים שתמקדו את תשומת לבכם ב:

* ריהוט עם טווח כוונון שיכול להתאים לכל המשתמשים האפשריים. כסאות מסוימים כוללים בוכנות הניתנות לכוונון בגובה עבור אנשים גבוהים או נמוכים במיוחד. * כסא מתכוונן עם אפשרות לכוונון ידיות הזרועות. * רצוי שולחן  מחשב מתכוונן. * מסעד לרגלים מומלץ ביותר עם אתם מחליטים לרכוש שולחן שאינן מתכוונן * עזרים, כמו מחזיק מסמכים, עכבר, מוצרי פרסום, מנורת שולחן וכד'. (דונו בהם עם הצוות וקבלו את הערותיהם, מכיוון שהעדפות אישיות חשובות ביותר.).

מה עליכם לדעת על תחזוקת הכסאות?

כשאתם רוכשים כסאות מחשב , שקלו את עלויות התחזוקה והתיקונים. יצרני כסאות משרד  ימליצו לכם על לוחות זמנים לבדיקה וטיפול. בעיות שחיקה רגילות יכולות לכלול: * ברגים ואומים משתחררים ונופלים * בוכנות הידראוליות עלולות להיכשל תחת עומס או לחילופין להיתפס * שיער ומוך בגלגלים (הכסא לא יכול להסתובב כראוי).

מהו הצעד הבא שלכם לאחר בחירת המוצרים המתאימים?

אל תניחו שתפקידכם הסתיים ברגע שמצאתם את המוצרים המתאימים. לפני שתקבלו החלטה סופית, עליכם לתת לצוות שלכם הזדמנות לבחון אותם. זכרו שאנשים מקבלים שינויים ברמות שונות של קלות. לכן, שיתוף פעיל של הצוות בתהליך קבלת ההחלטות חשוב ביותר בבחירת ריהוט משרדי  וציוד שיתאים להם ולמטלות העבודה שלהם. הדרכה פעילה על השימוש, ההתאמה והכוונון שוב מההתחלה של ציוד חדש תמיד חיונית להכנסה מוצלחת של ציוד וריהוט חדשים למקום העבודה.

ריהוט ארגונומי - זכרו!

זכרו שהצהרות הספק שהמוצרים שלו נכונים מבחינה "ארגונומית" אינן מבטיחות נוחות. הצטיידות במידע תקף ממקורות אמינים יסייע לכם לבצע את ההשקעה הנכונה שתביא תועלת למעביד ולעובדים כאחד. התייעצות עם מומחה לדוגמא מומחה ביוגה , או אנשים לאחר תאונות דרכים, במיוחד אם אין לכם הבנה מספיקה בארגונומיה, יכולה להיות השקעה רבת ערך לכל תהליך הרכישה. מבוסס על דף המידע Purchasing Ergonomic Office Furniture מתוך הסדרה OSH Answers של המרכז הקנדי לבריאות ולבטיחות בעבודה CCOHS.
 
חזרה לכל הכתבות 
Copyright © יו אס אקספורט | ריהוט משרדי מעוצב | ריהוט למשרד. מפת האתר