בין לקוחותינו | לקוחות מגיבים | אודותינו | תקנון | צור קשר | שאלות נפוצות | כתבות ומאמרים | אתרים מומלצים






USeport Logo
| | | |
    
כאב גב ויציבה נכונה

כאב גב ויציבה נכונה

ד"ר גדי צווינגל

יציבה נכונה היא דרך פשוטה וחשובה לשמירה על עמוד שדרה תקין ולמניעה של כאב גב .

מחקרים מעידים על קשר הדוק בין היציבה שלנו למצב בריאותנו. אבחון וטיפול נכון ומוקדם עשוי למנוע בעיות עתידיות וכאבים מיותרים.

ליקויים ביציבה נובעים מחוסר מודעות לעמידה , ישיבה ושכיבה נכונה. גורמים נוספים ליציבה לקוייה: נטייה משפחתית לבעיות בהתפתחות מבנה עמוד השדרה כגון עקמת , תאונות ונפילות, מתחים נפשיים ותנאי עבודה שאינם מותאמים למבנה הגוף.

יציבה לקוייה גורמת לעומס רב על מפרקי עמוד השדרה והדיסקים שממוקמים בין חוליות עמוד השדרה שתפקידם ליצור את תעלת השדרה ולשמש כבולמי זעזועים. עומס זה לאורך זמן פוגע במפרקים ובדיסקים, גורם לתהליך של ניוון מוקדם וכתוצאה מכך אנחנו מפתחים כאבים שמלווים בהתפתחות של דלקות מקומיות שמקרינים גם לגפיים כתוצאה מגירויים עצביים וגם פוגעים בתפקודם של איברים פנימיים.

זיהוי יציבה נכונה:

יציבה נכונה משמעותה שכל איבר בגוף נמצא במקומו המתאים ביחס לאיברים אחרים, מאפשרת תמיחה נאותה לחלקי הגוף השונים ושומרת על איזון של חוליות עמוד השדרה.

במצב עמידה הראש צריך להיות מונח בצורה ישרה וסימטרית כאשר תנוכי האוזניים, הכתפיים והמתניים זהות בגובהן, כך שבמבט מהצד ניתן יהייה להעביר קו ישר מתנוך האוזן דרך הכתף , מפרק הירך, הברך ומרכז הקרסול.

שמירה על יציבה נכונה:

במעבר בן תנוחות יש לוודא תנועה רציפה ושוטפת.

זיהוי יציבה לקוייה וטיפול מונע:

הצעד הראשון לזיהוי = בדיקה עצמית או להיעזר בקולגה במשך שגרה , תהליך זה מבוצע בכדי לזהות באלו זמנים ותנוחות גופנו נמצא במצב של יציבה לקוייה, זיהוי זה אינו מהווה חלופה לבדיקה רפואית מקצועית אולם נותן רמז ראשוני להתפתחות הבעיה.

מיותר לציין חשיבות של זיהוי מוקדם של בעיות יציבה בעיקר אצל ילדים שכן בגיל צעיר עדיין ניתן ליצור שינויים משמעותיים כאשר אנו מנצלים את שנות ההתפתחות של מערכת השלד והשרירים.

ישיבה ממושכת על כסא משרדי שאינו מותאם למבנה הגוף ואינו נותן תמיכה מספקת לגב תגרום ללחצים כבדים ורבים על איזור הצוואר וגב תחתון , עמוד השדרה נוצר לתנועה לכן יש לדאוג: להימנע מישיבה סטטית ממושכת ולהתאים כסא מחשב שמאפשר מבחינה ארגונומית תמיכה גבית טובה והתאמות גובה וזוויות הגב.

דוגמאות נוספות להנדסת אנוש לקוייה:

ישיבה שפופה, אי שימוש במשענות היד, כתפיים שמוטות לפנים, נשיאה של משא בצד אחד של הגוף, החזקת שפרפרת הטלפון בעזרת הכתף והצוואר, נעילת נעלי עקב גבוה, בגדים צמודים לגוף, שינה על מזרן וכרית שאינם תומכים במערכת השלד.

יש לזכור, לעמוד השדרה אין חלקי חילוף כאשר מפרקי הגב והדיסקים נפגעים זו פגיעה כרונית לכל החיים, פגיעה משמעותית באיכות החיים.

דר גדי צווינגל כירופרקטור

 
חזרה לכל הכתבות 
Copyright © יו אס אקספורט | ריהוט משרדי מעוצב | ריהוט למשרד. מפת האתר